| Forfatter |
Besked |
OleNielsen
Club3500

Indmeldt: 20. Jun 2004
Bopæl: Vamdrup
|
  Skrevet:
den 27. Jul 2010 - 19:45 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med Fiat Bravo - og især med T-jet motorne.
Hvordan med evo 1 og evo 2 - hvad er forskellen ??
Hvad med km/ltr - hvad kan den klare hh. 120 og 150 hk versionerne ??
Har hørt 18" og en sænkning over 30mm ikke er mulig - er det rigtig ??
Alt input er velkommen  |
_________________ Ole Nielsen - Fiat Bravo T-jet - Alfa 33 QV - ex: Alfa 156 SW - Fiat 500 - Punto JTD - 156 - Marea R5
- Why look at VW, Opel and Ford? - With italian cars you don't get bored! - |
|
 |
 |
casper155
Picciotto
Indmeldt: 19. Jul 2005
|
  Skrevet:
den 27. Jul 2010 - 20:52 |
|
Har serviceret en del af dem og de køre bare. Har stort set ikk set problemer med dem. 18" er mulig den skal bare have en ny tandstang hvis den ikke er forberet for 18". Har kun prøvet at sænke dem med org sæt men der bliver de sku lave nok, ved dog ikke hvor meget i mm. 150 hk versionen passer super godt til bil og ville klart vælge den med sport udstyret. |
|
|
|
|
 |
OleNielsen
Club3500

|
  Skrevet:
den 29. Jul 2010 - 09:49 |
|
Tak for svar.
Ikke flere med erfaringer i Bravo ??
-> Casper: DVS. i har leveret 18" og sænkning på en Bravo ??
Hvordan med sådan en tandstang - der er da en dyr fætter, eller ... ?? |
_________________ Ole Nielsen - Fiat Bravo T-jet - Alfa 33 QV - ex: Alfa 156 SW - Fiat 500 - Punto JTD - 156 - Marea R5
|
 |
 |
ciao
Giovane D'Honore Associates
Indmeldt: 13. Dec 2009
|
  Skrevet:
den 30. Jul 2010 - 14:54 |
|
Hej Ole.
Vi kom hjem fra Italien igår efter ca 3000 km i en Fiat Bravo, som vi har købt fra ny (Næsten).
Det er en Evo 1 sport, Diesel 120 Hk. Som jeg er bekendt med er den sænket ca 20mm i forhold til standart og standart monteret med 17 tommer fælge.
Min erfaring er at vognen ikke skal være hårdere i fjerderne end dette, den kørere rigtigt godt med 17 tommer og conti 3 dæk blot det ikke regner for meget
Med 18 tommer går det nok for meget ud over komforten.
Forskellen mellem EVO 1 og 2 er som jeg er bekendt med anden farve på instrumentbord samt andet sædebetræk.
Efter hvad jeg har hørt kører en 150 Tjet ca 10.5 ved frisk kørsel til 12.5 km pr L
120 HK kan komme i nærheden af 15 km/l ved normal kørsel. |
|
|
|
|
 |
OleNielsen
Club3500

|
  Skrevet:
den 31. Jul 2010 - 18:12 |
|
Tak for svar - du har ikke et par billeder af den ?? |
|
 |
 |
rst
Indmeldt: 29. Jun 2010
|
  Skrevet:
den 31. Jul 2010 - 20:14 |
|
Jeg er rimelig ny her inde ! men vil gerne svare på alt med Bravoen !
Har haft en Tjet 150 Sport fra ny og kørt 49000 km i den ! Kanon vogn i snit har den vel kørt ca. 12 km på literen alt hvad der har været af problemer har været på Garantien
Bagklap gnaver i kofanger så den blev malet og justeret
defekt spjæl i klimaanlæg lavet på garantien (Hele instrument bordet skulle ud for at skifte den)
føresæde knirker/rykker sig ved hurtig kørsel i sving (nyt understel til sæde)
kanon bil som jeg dog lige har solgt til fordel for min drømme familie bil
Alfa Romeo 159 SW 1,9 jdtm TI
Link til min gamle Fiat Bravo 1,4 Tjet 150 Sport som holder til salg i Roskilde hos Nellemann
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 401480.htm
Mvh. Rasmus |
|
|
|
 |
 |
ciao
|
  Skrevet:
den 31. Jul 2010 - 22:52 |
|
Hej Ole
Jeg sender et par billeder fra af bilen taget fra turen de er ikke super men det er de eneste jeg har i øjeblikket, det skal lige vaskes så bliver der taget nogle nye.
Forøvrigt en super bil vi har det store soltag det giver godt lys og giver en fornemmelse af åben bil. |
|
|
|
 |
OleNielsen
Club3500

|
  Skrevet:
den 01. Aug 2010 - 10:44 |
|
-> rst: Tak for svar. Ser flot ud, din Bravo.
Super fin, ciao. Tak. Ser godt ud! Glæder mig til flere billeder.
Hvordan fungere easybag på den ?? |
|
 |
 |
ciao
|
  Skrevet:
den 01. Aug 2010 - 22:01 |
|
Hej Ole.
Den monteret Thule Easybag fungerede fint, valget stod mellem en tagbox eller easybag, tagboxen ser måske smartere ud men vi blev frarådet den da den laver støj, samt at bøjlerne kunne gøre det vanskeligt at benytte soltaget, sidst og ikke mindst er Easybag nemmere at gemme væk når den ikke er ibrug, og den kan benyttes til alle biler blot de har anhængertræk.
Vi købte også den vandtætte opbevaringstaske fra Thule der høre til, det skulle vise sig at være en god ide, da vi kørte ind i en regnbyge af bibelske dimensioner ved Munchen.
Den monteres nemt på hængertrækket med en medleveret fastnøgle og spændes derefter som en i h..... ca 35 kg.
Økononmien blev ikke påvirket af easybagen da bilen tilsyneladende kørte 18.5 km på literen uden af det var morfar.
Min tidligere bil en 166 V6 på 2.5 kunne holde ca 10 km på literen.
men lyden fra den savner jeg. Nu er det kun turboen der fløjter lidt som er den mest spændende lyd, men ellers en fejlfri bil. |
|
|
|
 |
OleNielsen
Club3500

|
  Skrevet:
den 02. Aug 2010 - 14:00 |
|
Lækker læsning - tak.
Hvordan med sky-dome taget. Virker det bare fint ?? Der er også samme tag i den vi prøvede. Er der meget larm med den åben ?? |
|
 |
 |
ciao
|
  Skrevet:
den 02. Aug 2010 - 22:19 |
|
Hej Ole.
Taget fungere fint og det er tæt .
Under kørsel med taget lukket er der ikke mere støj, end i den almendelige version.
Åbnes taget, svarer støjen til at åbne sideruden 90 km/t syntes jeg, er maksimal hastighed med helt åbent tag. Stilles det på klem med løftet bagende kan det benyttes op til høje hastigheder uden nævneværdig støj og med god ventilation, en fordel syntes jeg er at det giver et godt lys i kabinen især hvis man har sort indtræk. |
|
|
|
|
 |
OleNielsen
Club3500

|
  Skrevet:
den 05. Aug 2010 - 20:02 |
|
Tak for deling af erfaringer .... vi får se, hvad der sker  |
|
 |
 |
|
|